بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ تماس زاویه ای

حلقه های داخلی و بیرونی این نوع از بلبرینگ ها نسبت به یکدیگر زاویه ای می سازند که امکان تحمل بارهای شعاعی و محوری همزمان را توسط آنها فراهم می کند. هر قدر زاویه تماس بلبرینگ بیشتر باشد، قدرت تحمل بار محوری آن بیشتر می شود.

بلبرینگ تماس زاویه ای

تهیه و پخش انواع بلبرینگ ماشین آلات صنعتی ، راهسازی کشاورزی ، خودرویی و غیره
انواع کاسه نمد ، تسمه ، اورینگ ، پکینگ ، گریس ، روغن های تخصصی و تجهیزات صنعتی
تامین کننده بلبرینگ کارخانجات سیمان،گچ،ذوب آهن،صنایع فولاد و دیگر صنایع

ما به مشتریان خود اطمینان می دهیم که تمامی کالا ها و بلبرینگ های دریافتی از شرکت بلبرینگ اصل و دارای گارانتی بوده و شرکت تمامی بلبرینگ های ارسالی را گارانتی می نماید.فروش و توزیع انواع بلبرینگ گارانتی دار اصلskf-fag-koyo با قیمت عمده توزیعی در کشور با اولین خرید هدیه تخفیفی خود را دریافت نمائیدفروش و توزیع انواع بلبرینگ تراکتور– بلبرینگ کمباین-بلبرینگ کشاورزی با قیمت عمده و جزئی با گارانتی کیفیت و قیمتفروش کاسه نمد ، فروش بلبرینگ و پخش بلبرینگ nachi و رولبرینگ skf ، یاتاقان ،اس کا اف

انواع بلبرینگ های تماس زاویه ای:
  1.  یک ردیفه
  2.  دو ردیفه
  3.  با چهار نقطه تماس
این نوع از بلبرینگ ها علاوه برتحمل بار شعاعی، بار محوری را در یک جهت می توانند تحمل کنند. اعمال بار شعاعی بر بلبرینگ باعث ایجاد یک نیروی محوری نیز می شود که باید به طریقی مهار شود. به همین دلیل معمولاً این نوع بلبرینگ ها به صورت دوتایی بکار برده می شوند.بلبرینگ های تک ردیفه تماس زاویه ای  خود به دو دسته تقسیم می شوند.
بدون پسوند در جلوی شماره اصلی، برای مواقعی استفاده می شوند که بلبرینگ به صورت تکی در موقعیت خود نصب می شود.با پسوند CB در مواردیست که بلبرینگ به صورت دوتایی نصب می شود. این گروه که معمولا اندازه های بزرگتر بلبرینگ ها را شامل میشود به گونه ای جهت مصارف عمومی با یکدیگر مطابقت داده شده اند که بعد از نصب به لقی دلخواه از پیش تعیین شده می رسند و توزیع بار بر روی آنها به طور یکنواخت صورت می گیرد.در پسوند،CB  نشان دهنده وجود لقی، B معرف مقدار آنست. لقی های کمتر با CCو بالاتر با CA مشخص می شوند. وجود بار اولیه در بلبرینگ نیز با علامت های GC , GB, GA مشخص می شود.
انواع چیدمان های مختلف بلبرینگ های تماس زاویه ای:
پشت سرهم جهت تحمل بار در یک سمت و توسط هر دو بلبرینگ.
رو در رو جهت تحمل بار از دو طرف و از هر طرف توسط یک بلبرینگ. (FACE to FACE)
پشت به پشت جهت تحمل بار از دو طرف توسط یک بلبرینگ می باشد. (BACK to BACK)
طراحی داخلی این نوع بلبرینگ ها به نحوی است که باید به صورت دوتایی بکار گرفته شوند. دو بلبرینگ باید به گونه ای جفت شوند که بعد از نصب به لقی یا بار اولیه دلخواه برسند.
تنظیم درست و انتخاب بار اولیه یا لقی صحیح در نحوه کارکرد بهتر بلبرینگ تأثیر بسیار دارد.
بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیفه:
بلبرینگ ها از نظر طراحی، نظیر دو بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه هستند که به صورت پشت به پشت جفت شده باشند. این بلبرینگ ها قادر به تحمل بارهای شعاعی سنگین و بارهای محوری از هر دو جهت هستند.
یک دسته از این نوع بلبرینگ ها که با پسوند A مشخص می شوند، به علت عدم داشتن شیار ساچمه خور قادر به تحمل بار محوری از دو طرف هستند و پنجره ساچمه آنها پلی آمیدی (فیبری) است. نوع بدون پسوند دارای شیار ساچمه خور بوده و پنجره ساچمه آنها فولادی یا برنجی است.
بلبرینگ ها با پسوند E به علت داشتن شیار ساچمه خور، دارای قدرت تحمل بار بالاتری هستند .بلبرینگ های مورد بحث کلاً با دو نوع کاسه نمد پلاستیکی و فلزی تولیدمی شوند و لقی داخلی آنها محوری است.

مطالب خواندنی دیگر:

بلبرینگ شیار عمیق

آشنائی با بلبرینگFAG

بورس بلبرینگ ناچی

5/5 - (1 امتیاز)